Predstaveni dalsiho weboveho projektu – Ragnarok Online 2

Takze dalsi napad na na zhodnoceni a diskuzi. Poslal mi ho Petr, ktereho jsem osobne potkal na srazu PodnikanivUSA v Brne. Zde je jeho email…

Takže, web jsem pár dní­ po srazu pustil na veřejnost, i když není­ zdaleka ještě hotový. Je to ví­ceméně kvůli Googlu.. Ä�í­m dří­ve ho zaÄ�ne indexovat, tí­m lépe. Ze srazu jsem si odnesl, že bych měl změnit doménu, aby byla ví­ce SEO. Takže nová adresa webu je http://ragnarok-online-2.com/ – zhlediska SEO je asi nejlepší­, protože obsahuje celý název hry oddělený pomlÄ�kami, což je nejhledanější­ KW (keyword). Stí­m souvisí­ i to, že se dobře pamatuje a může navozovat dojem originální­ch (kvalitní­ch ‘“ BMW. Originální­ mají­ adresu ragnarokonline2.com) stránek . Jediná nevýhoda je, že se dlouho pí­še: 2 pomlÄ�ky a Ä�í­slice už je trochu moc.. pro tento pří­pad je a bude stále aktivní­ původní­ doména http://rag2.eu/, která se dobře pamatuje i rychle pí­še. Přesměrovává na tu dlouhou. Celý obsah plánuji multi-jazyÄ�ný svyužití­m sí­ly komunity. Dí­ky pár kontaktům mám již přeložený interface (content zatí­m ještě ne) do japonštiny, korejštiny, portugalštiny a dále vlastní­ Ä�eština a angliÄ�tina. Nestalo mě to zatí­m ani korunu. První­ den jsem dal relevantní­ odkaz na jedno fí³rum a hned bylo 160UV (unikátní­ch návštěvní­ků). SouÄ�asná návštěvnost se pohybuje mezi 70-160 UV/den. Zatí­m žádná větší­ propagace a žádní­ návštěvní­ci zGooglu. Celý projekt dělají­ primárně 2 lide. Já (project management, content, webdesign) a můj kolega zpráce (programovaní­). Dále spolupracuji spár externisty, kteří­ jsou právě fanoušky, takže nic za svoji práci nechtějí­. Abych přiblí­žil neznalým o co vlastně jde: jedná se o pokraÄ�ovaní­ nejhranější­ online RPG hry na světě (2 roky zpátky) ‘“ Ragnarok Online od korejské firmy Gravity. Dnes ji vytlaÄ�ily hry LineAge2 a World of Warcraft. A tak Gravity vrací­ úder. Hra ještě nevyšla. Před par dny skonÄ�ila 3. korejský beta test, kterého jsem se dí­ky kontaktům mohl také zúÄ�astnit. Bude následovat už jen Open Beta a pak ostrý provoz. Věří­m ze tato hra bude velmi úspěšná. Už teÄ� se těší­ slušnému ohlasu dí­ky popularitě jedniÄ�ky. Je postavena na moderní­m a prověřeném Unreal enginu, na kterém mimochodem běží­ souÄ�asná nejhranější­ onlinovka LineAge2. Výdělky plánuju primárně zreklamy (AdSense), donate (v zahraniÄ�í­ funguje dobře ‘“ vČechách nemá šanci) a až hra vyjde tak třeba i nějaký prodej goodies, DVD apod. Cely systém je naprogramovat námi, nevyuží­vá žádného Open Source Ä�i placeného systému. Je staven na vysokou zátěž (řádově desitky tisí­c UV) a lze jej libovolně škálovat (provozovat na libovolném poÄ�tu serverů). První­ content vytvoří­me my, ale dál chci, aby jej vytvářela komunita, což je vtomhle odvětví­ nebude problém. Proste kompletně community-driven web. Zatí­m toho zcommunity funkcí­ moc nefunguje, ale pracujeme na nich. Problém je nedostatek volného Ä�asu kvůli zaměstnání­, které se pro nás oba bohužel nezbytné kvůli financí­m. Možná by se hodil nějaký investor, který by byl ochotný zaplatit 25000KÄ� hrubého měsí­Ä�ně do té doby něž to zaÄ�ne vydělávat, abychom se tomu mohli věnovat full-time. Bohužel je to jen úvaha, protože nemám stí­mhle způsobem žádné praktické zkušenosti a nemám ani potřebné kontakty. Největší­ boom se oÄ�ekává, jakmile hra oficiálně vyjde, což by mělo být cca 5-6 měsí­ců. Takže Ä�as ještě je, ale je dobré už teÄ� zaÄ�í­t sbí­rat lidi, protože komunita již existuje zprvní­ verze hry. A ten náš systém je velice univerzální­. Už mám rozdělaný další­ plán (web, kde použije systém, který tvoří­me) stí­m, že mám už zajištěný content. Voblasti online her i comunit okolo nich mám již dost zkušeností­ zpředchozí­ch nekomerÄ�ní­ch projektů ‘“ ty jsem dělal jako fanoušek ‘“ a takové lidi, jakým jsem byl se chystám využí­t vtomto projektu. Fanoušci’¦

Takze hned jak jsem zacalcist tak musim souhlasit. Pro kazdy projekt je potreba udelat co nejdrive web. I kdyby to byla jen jedna stranka tak je to lepsi nez zadny web. Stari webu i domeny se pocita. Cim drive je web zaindexovany tim lepe. Samozrejme to na tom nesmi zustat a je potreba web porad vylepsovat, ale je dobre se nebat a zverejnit i nedokonaly a jednoduchy web.

Domeny s klicovymi slovy oddelenymi pomlckami bych uz ale nedelal. Nevim jestli ted Seznam funguje tak, ze klicova slova oddelena pomlckami vam da nejakou vyhodu, ale u Google jsem si jisty, ze v tom zadna vyhoda neni. Drive jsem mel domeny jako: commercial-real-estate-las-vegas.com, kterou jsem pak zmenil na lvoffice.com (podobnych prikladu mam vice):-). Urcite bych hledal domenu, ktera je kratka a vystizna. A kdyby slo o globalni projekt (jak v tomto pripade jde) tak urcite .COM domenu.

Vytvoreni komunity a zapojeni komunity do vytvareni webu. To je asi jedna z nejlepsich(“cool”)veci co se na Internetu da udelat. Malokomu se to podari. Vytvorit dobrou komunitu a jeste je nechat delat web neni vubec jednoduche, ale mam tuseni, ze se to v tomto pripade podari.

Napad to je zajimavy.Tentoweb stoji mimomoji oblast zkusenosti, takze dale to jsou jen me spekulace.Nedovedu si predstavit jak dobre se takovy web da monetizovat. Kolik z takovych fanousku bude treba na ten AdSense klikat. Budou to desitiny nebo dokonce setiny procenta?Mozna prodej nejakych DVD nebo jineho zbozi, ktere ma nejakou souvislost ke hre budelepsi monetizace nez AdSense, ktery si myslim, ze neni nejlepsi monetizace.

Co se tyka moznych investoru, tak ty ta monetizace asi bude zajimat ze vseho nejvice. Ti ale asi budou chtit videt presvedcive dukazy jak se to da monetizovat (nejlepe ukazkacisel z jinych/minulych/podobnych projektu). AdSenseje sice velmijednoduchy zpusob monetizace, ale pouze jako zachranna sit, a ze by to chtelo vymyslet neco lepsiho.

Jinak gratuluji Petrovi k tomuto projektu. Bude to pro nej urcite dobra zkusenost.

Spread the love

26 thoughts on “Predstaveni dalsiho weboveho projektu – Ragnarok Online 2

  1. osobne jsem drive podobny web/blog provozoval pro jinou hru. Nedelal jsem to s vidinou zadnych zisku, ale jen tak pro zajimavost jsem se tam snazil AdSende nasadit.

    Nedosahoval jsem nijak zazracne navstevnosti (tak okolo 100 unikatnich denne), ale mira prokliku byla naprosto minimalni (setiny procenta). Hlavni problem vidim v neschopnosti Google dodat relevantni reklamu (minimalne v cestine) pripadne je to mozna zpusobeno mou nezkusenosti v oblasti podvrzeni reklamy ctenarum.

  2. Martin Hinner: jasne.. ja take o inverstorsvi nezadal, spis si na tom budeme pracovat, tak jak doposud.. kdybych o nem vazne uvazoval, tak bych napsatl napr. odpovedi na tech 30 otazek co maj na Yeurope nebo tak neco..

    nechci, aby to byl navzdy AdSense – mam v hlave jeste par veci, ktere chci zkusit, ale do nich se pustim az to bude rozjete

  3. vk: autorska prava jsem zatim neresil.. ono ani neni potreba… v tyhle oblasti to funguje tak, ze provozovatele tech serveru jsou radi za takovou reklamu, takze vetsinou davaji k dispozici tzv. Fan-site kit, kde loga, art apod. je a muze se pouzivat… protoze hra jeste nevysla, tak jeste neni ani fan-site kit, ale jsem presvedceny o tom, ze bude

  4. az ted mi doslo, ze poslat napad na projekt, nebo neco podobneho tomuto clanku na muj projekt – muze byt docela dobra reklama a link navic (sam sobe udelam recenzi. a vice lidi se o nem dozvi)

    asi brzy o svem projektu napisu taky a poslu ho Vam abyste mi udelal, prosim, na nej svuj nazor 🙂

  5. ro2, tak autor se uz zminil, ze stranky jsou ve fazi "vyvoje", tak odpoustim to cs menu a en text na strance. Ale co me vice mrzi je fakt, ze jak v FF2.0, tak i v Konqueror 3.5.6. se web naprosto silenym zpusobem skroluje. Sice nemam zadny mega pocitac, ale spoustu volne RAM a ostatnich prostredku, tak jsem skocil na nb s WindowsXP a url otevrel v Opere, FF(1.5) a IE(6), prekvapeni se nekonalo, uplne stejny problem. Pri skrolovani dochazi k velkemu trhani obrazu (nb je 2GHz, takze slaby CPU je mimo hru). Obcas se mi to stava na nejakych strankach, kde je uzito hlavne hodne flashe apod. technologii. Dale nema cenu komentovat, web zaviram a dale se o nej nezajimam, takhle se chovam ke kazdemu webu, ktery je "ehm nevalidni?" 🙁

  6. Tak Petre co na to rikas, dostat tolik dalsich nazoru a hodnoceni neni prece vubec spatne?

  7. jj .. jsem nadsen 🙂

    objasneni jazyku: vlajeckama nahore se prepina jazyk stranek globalne.. prelozeny je v tuto chvili pouze interface (menu apod.) ale obsah jeste ne.. navic tam chybi jeste udelat jedna dulezita vec.. kdyz bude zvolena cestina, lae aktualni stranka v cestine nebudde, tak tam bude upozorneni, ze se stranka zobrazuje v originalnim zneni

    naroky na vykon pocitace: ano, opravdu je mozne ze se vam to bude na pomalejsich strojich trhat, je to udelane s ohledem na cilovou skupou (viz. hardwarove pozadavky te hry) – teekey: u 2GHz je to divne.. me to slape v pohode, nemame jiz zanesene Windowsy?

    Petr Václavek: hra neni webova… ja vytvarim pouze fansite.. takze klikani na reklamy nijak neovlivnuje hru

  8. Petře- jak pisu vyse, reklama je to dobra a hlavne zadarmo a mas i back link navic :)))

    si to taky vyuziji… mam pres 1M UIP mesicne a budu mit jeste vic 😀

  9. 2petr, obavam se, ze tim to asi nebude. NB s WindowsXP by mohl byt zaplacany, ale je vyuzivany jen minimalne a hlavne na web, co se tyce desktopu, na tom bezi Linux a CPU je 1,6GHz takze opravdu neverim tomu, ze bych na browsovani potreboval neco lepsiho, ale trefil jsi skupinu, opravdu hraji hry minimalne, takze ja cilova skupina nejsem. Ale zda se, ze ostatnim to jede OK tak se tim neni treba zaobyrat 🙂

  10. Radim Hasalík: mate nejaky lepsi nazev pro stream.cz aby presne vystihlo zamereni portalu ? myslim si ze vetsina kdo ten web pouziva vi o co jde a hleda prave "stream, steamingovani, streaming! apod.

    INVIA je neco jineho a nema taky cesky nazev – je to jine odvetvi nez treba onen stream.cz (vse zalezi na kapitalu, vyhodnych nabidkach pro lidi, akcich a dobrem jmenu) – toto uz rikam z vlastnich zkusenosti. I kdybych pojmenoval svoji firmu treba Loplalop – tak pokud jsou finance, rozum v hlave a umeni prodavat tak jsem taky v topu – protoze je nejlepsi okopirovat konkurenci a k tomu vsemu nabidnout o neco lepsi sluzby.

    domena:

    domena s pomlckou je stale in a stale je lepe propagovatelna (indexovatelna), a nevim co jeste mam napsat jak tomu rikate. nez domena vyletydozahranici.cz (toto sam tvrdim z vlastnich zkusenosti) – a kdo vymyslel domeny s nezvem kde jsou pomlcky ? lidi jako jsou zde castecne v komunite. SEO "masters". A nejhorsi na tom je, ze kdyz si chci pro svuj projekt registrovat domenu, najit vhodny nazev tak ta domena je obsazena. Lidi si nakoupili desitky domen a cekaji az se naaahodou neproda. (taky druh byznysu, ale blby)

  11. Muj osobni nazor je, ze STREAM.CZ je spatny nazev a existuji tisice lepsich. Hlavni problem vidim v tom, za lidem pro ktere je to urcene, neumi natolik dobre anglicky aby si nazev 1.) snadno zapamatovali, 2.) aby si jej snadno slovni formou predavali – a samozrejme budou psat strim.cz, streem.cz.

    Domena se dvema pomlckami je velice sporna a dvojsecna zalezitost, samozrejme pokud clovek vi co dela tak lze pouzit. Myslim ale ze u dvojpomlckovych domen uz Google keywords v nazvu domeny prilis neakceptuje.

  12. Tak s tech co jste uvedl si myslim ze jsou lepsi nez stream – tok, pramen, vetev, proud, pruh.

    Domenove meno nemusi presne popisovat obsah – vyjmenujte si nejuspesnejsi weby na svete – ebay, amazon, google, yahoo.

    Vy si samozrejme zapamatujete slovico stream snadno, ja taky – predpokladam ze oba rozumime pocitacum a umime nejak anglicky (jinak bysme nelezli na tenhle blog) – zkuste se ale postavit nekde u metra, a ptat se lidi, co to znamena stream a jak se to pise – obavam se ze i mezi mladymi lidmi moc uspesny nebudete – tipnul bych si ze 70 procent lidi mladsich 40ti let nevi co je to stream, a 50 procent lidi, kdyz jim reknete aby to napsali – napisou streem.

    Ono setakavam se se spoustou lidi, kteri kdyz o necem marketingove premysleji, tak delaji to, co kdysi sef Novy Zelezny nazyval osobni marketingovy pruzkum mezi svymi znamymi. Je to hrozna past pro kazdeho podnikatele – vetsinou se lide obklopuji lidmi s podobnymi nazory, podobnym vzdelanostnim zakladem a z priblizne stejne socialni skupiny. Podle me kdyz pojmenovavali Stream udelali presne tu samou chybu, samozrejme lidi, kteri jsou na pocitaci od rada do vecera, webdesigneri, programatori apod. – pro ne je slovo Stream uplne OK, ale myslim ze pro zkutecnou cilovou skupinu nikoli.

  13. Oleg:

    Pokud bych měl vymýšlet název pro Stream.cz, doporuÄ�il bych tvůrcům něco Ä�eského nebo alespoň jednoduchého. Myslí­m si, že stream není­ pří­liš jednoduché slovo. Zkuste Ä�lověku, který nerozumí­ anglicky, ří­ci do telefonu název se správnou výslovností­ a potom ho požádejte, aby doménu vyťukal ve svém prohlí­žeÄ�i.

    Netvrdí­m, že třeba názvy Google, Yahoo nebo Microsoft budou mnohem lepší­, ale tyto firmy mohou podpořit svojí­ znaÄ�ku mohutnou mediální­ kampaní­ (Google a Yahoo, pí­še se o nich) nebo reklamou (Microsoft).

    Domní­vám se, že INVIA je hezký název, který si Ä�lověk může zapamatovat lépe než Stream.

    Doména s pomlÄ�kou se hůře pí­še. Uživatel musí­ řešit otázku, zda napsat doménu s pomlÄ�kou nebo bez. Doména “vyletydozahranici.cz” není­ vhodná, protože je složena ze tří­ slov.

    Pokud buduji znaÄ�ku, je důležité mí­t krátký a výstižný název. Ostatně Google.com také nepouží­vá seach-engine.com nebo něco podobného. Jak pí­še Martin Keller, doménové jméno může vyjadřovat zaměření­ webu, ale nutně nemusí­.

    Jako provozovatel blogovací­ho systému jsem se dokonce jednou setkal s uživatelem, který si chtěl záměrně založit blog (osobní­ dení­Ä�ek) na webu, který by neměl v názvu právě ono slovo “blog”. A když se většina blogovací­ch systémů jmenuje Bloguje, Blog, Sblog a podobně, je odlišný název další­ možností­, jak vystoupit z řady.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *